Vývoj postavy
Během hraní hry obdržíte zkušeností body a to za splnění spousty úkolů či za zabití stvůr. Obruč kolem vašeho medailonu vám ukazuje kolik bodů máte a kolik je potřeba do další úrovně.
Za každé postoupení na další úroveň obdržíte určitý počet talentů, které můžete investovat ve statistikách do vylepšení vlastností vaší postavy. Investice talentů se provádí v meditačním módu. Stačí tedy najít ohniště či si zaplatit v hospodě pokoj a vesele vylepšovat. Ovšem každou investici promyslete, jelikož talenty nebudou k dispozici do nekonečna a stále je lepší být v některé vlastnosti lepším než v mnoha průměrným. Některé talenty můžete získat pouze po vypití mutageních lektvarů, jejichž ingredience pochází obvykle z hrozných stvůr. Talenty se dělí do tří skupin:
Bronzové - pomocí nich můžete vylepšovat pouze 1. a 2. úrovně vlastností.
Stříbrné - umožní vám vylepšovat vlastnosti 3. a 4. úrovně. Dostávat je budete od 15. úrovně vaší postavy.
Zlaté - díky ním můžete investovat do 5. a tudíž nejvyšší úrovně. Dostávat je budete od 30. úrovně.
Síla - Ovlivňuje hlavně působené zranění, počet životů, odolnost vůči povalení a krvácení. Vylepšení odemyká možnost investice do vyšších úrovní silného stylu boje.
Obratnost - Čím více ji vylepšíte, tím větší možnost vykrývání ran získáte. Také se můžete naučit odrážení šipek a šípů. Vylepšení odemyká možnost investice do vyšších úrovní rychlého stylu boje.
Výdrž - Ovlivňuje hlavně vaši energii a možnost její regenerace, dále také odolnosti vůči spoustě věcí a toxičnost lektvarů. Vylepšení odemyká možnost investice do vyšších úrovní skupinového stylu boje.
Inteligence - Vylepšuje možnosti vaší alchymie - umožňuje tvorbu elixírů, lekvarů, petard. Na vyšších úrovních vám umožňuje získat další úrovně znamení.
Aard - Telekinetický útok který je schopen odhodit nepřítele a zničit některé překážky např. rozbít sudy, otevřít dveře, rozrazit zeď. Postupným vylepšením můžete získat schopnost omráčení, vyražení zbraně či srážení na zem, avšak některé stvůry jsou vůči srážení imunní. Toto je první znamení, které se ve hře naučíte a to na začátku hry v pevnosti Kaer Morhen. Jde asi o nejčastěji používané znamení.
Igni - Vrhání nebezpečných plamenů které sežehnou nepřátele v okruhu kolem vás. Při větším vylepšení můžete nepřítele dokonce podpálit, což mu začne rychle ubírat životy. Chcete-li si odpočinout u ohně a nemáte křesadlo, můžete využít Igni. Toto znamení se naučíte jako druhé a to v Podhradí v Kryptě.
Quen - Vytvoří kolem vás neprostupný ochranný štít, který účinně pohlcuje veškeré útoky nepřátel kolem vás. Díky tomuto si můžete během bitvy například vypít lektvar či získat čas na útěk. Nesmíte však zahajovat další útok, jinak znamení přestane účinkovat.
Yrden - Znamení umožňující vytvoření magické pasti, která je schopna zraňovat nepřátele. Při vylepšení může zpomalit či oslepit vašeho nepřítele a tím vám umožní získat čas. Poprvé se toto znamení naučíte v bažinách v druidském hájku.
Axii - Znamení ovlivňující mysl nepřátel. Zvládne změnit mysli útočníků tak, že se přidají na Geraltovu stranu či způsobí u nepřátel strach. Toto znamení se naučíte v mágově věži v bažinách.
Geralt využívá ocelový meč hlavně proti nepřátelům lidského typu. Občas jej lze použít i vůči stvůrám, avšak některé jsou vůči němu imunní a tak nezbývá než použít meč stříbrný.
Ocelový silný - Výhodný vůči velkým a pomalým nepřátelům na které je nutno působit velkou silou.
Ocelový rychlý - Nejlépe je využít tento styl vůči obratným nepřátelům. Je velmi přesný.
Ocelový skupinový - Tento styl vužijete hlavně když vás obklopí skupinka nepřátel.
Stříbrný silný - Výhodný vůči velkým a pomalým nepřátelům na které je nutno působit velkou silou.
Stříbrný rychlý - Nejlépe je využít tento styl vůči obratným nepřátelům. Je velmi přesný.
Stříbrný skupinový - Tento styl vužijete hlavně když vás obklopí skupinka nepřátel.